Vidéki turizmus

Szinte nem tud az érdeklődő olvasó olyan stratégiai dokumentumot Romániában – és nem csak – kézbe venni, amelyben a turizmus, illetve annak fejlesztése ne volna stratégiai ágazatként kiemelve. Erdély esetében a vidéki illetve a hegyvidéki turizmus két olyan doménium amelyet rendszeresen kiemelnek a stratégiai dokumentumok, mint Erdély egyik vonzereje.  Felmerül azonban a kérdés, hogy a stratégiai tervezetekben megfogalmazott irányvonalak hogyan nyilvánulnak meg a gyakorlatban.


A tábor alkalmával a faluban már létező turisztikai vállalkozások történeteit és társadalmi vonatkozásait igyekszünk felderíteni megpróbálva felderíteni a vállalkozók indíttatásait, motivációit, társadalmi beágyazottságát, különös tekintettel a vendéglátás kommercializálódásának, a hagyományos falusi életmód és értékrend illetve turisztikai tevékenységek viszonyának kérdésére. A kutatás kvalitatív jellegű, a turizmusban tevékenykedőkkel készített interjúk készítését jelenti majd.